close

Charlie Puth - One Call Away  

              Nine Track Mind (天馬行空) 專輯封面

這是查理.普斯在今年1月29號發行的新專輯中我最喜歡的一首歌

            

I'm only one call away     
只要你呼喚我,我便會立即到達。
I'll be there to save the day  
我會為你挽救所有的局面
Superman got nothing on me 
超人對我來說也沒什麼
I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達。
Call me, baby, if you need a friend 
打給我吧,寶貝。如果你需要一個知心的朋友。
I just wanna give you love
我只想把我的愛都給你

C'mon, c'mon, c'mon
來吧!來吧!快來吧~
Reaching out to you, so take a chance 
我就在你最近的距離,所以抓住機會
No matter where you go         
 不論你在哪
You know you're not alone 
你知道的,你不是一個人

I'm only one call away     
只要你呼喚我,我便會立即到達。
I'll be there to save the day  
我會為你挽救所有的局面
Superman got nothing on me 
超人對我來說也沒什麼
I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達。

Come along with me and don't be scared 
不要害怕到我身邊來
I just wanna set you free
我只是想 幫你脫離所有難關
C'mon, c'mon, c'mon 
來吧! 來吧! 快來吧~
You and me can make it anywhere 
我可以跟你去任何地方
For now, we can stay here for a while 
而現在,我們可以停留在這一會


'Cause you know, I just wanna see you smile 
因為你知道我只想看見你的笑容
No matter where you go 
不論你在哪
You know you're not alone 
你知道的,你不是一個人

I'm only one call away     
只要你呼喚我,我便會立即到達。
I'll be there to save the day  
我會為你挽救所有的局面
Superman got nothing on me 
超人對我來說也沒什麼
I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達。

And when you're weak I'll be strong 
當你累了,疲乏了,我會變得很強壯
I'm gonna keep holding on 
我會讓你支撐住,只要你緊緊抓緊我
Now don't you worry, it won't be long 
所以你不要擔心,你的傷痛不會太久
Darling, and when you feel like hope is gone 
親愛的,當你覺得你遺失你的希望時
Just run into my arms 
趕緊來到我身邊


I'm only one call away     
只要你呼喚我,我便會立即到達。
I'll be there to save the day  
我會為你挽救所有的局面
Superman got nothing on me 
超人對我來說也沒什麼
I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達。
I'll be there to save the day  
我會為你挽救所有的局面


Superman got nothing on me 
超人對我來說也沒什麼
I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達。

I'm only one call away 
只要你呼喚我,我便會立即到達

 

這是我第一次翻譯歌,若覺得有哪裡需要再改進的,Feel free to tell me.

arrow
arrow

    蘇菲的跨文化世界 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()